http://i8.tinypic.com/85bc5er.gif زمستان 1386 - بیا مهدی با ترنم باران...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما و خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بیا مهدی با ترنم باران...
 RSS 
 Atom 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 19856
بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
........... درباره خودم ...........
بیا مهدی با ترنم باران...
مهدوی

........... لوگوی خودم ...........
بیا مهدی با ترنم باران...
........ پیوندهای روزانه........
مظهر آدینه [77]
[آرشیو(1)]


............. بایگانی.............
زمستان 1386

........... دوستان من ...........
...

......... لوگوی دوستان من .........












............. اشتراک.............
  ........... طراح قالب...........


  • فلسفه غیبت امام زمان

  • نویسنده : مهدوی:: 86/11/25:: 10:38 صبح
    فلسفه غیبت

    الف. رهایی از پیمان با طاغوت ها

    برخی از امامان بنا به شرایط ومقتضیات ویژه اجتماعی و برای تأمین مصالح امت اسلامی با برخی حاکمان ناحق، پیمان‌ها و تعهدهای دوجانبه‌ای برقرار می‌کردند. در برخی حدیث‌ها آمده است غیبت امام مهدی (ع)، برای رهایی ایشان از تعهد و پیمان با سرکشان و طاغوت های دوره های گوناگون است. کلینی در کافی می نویسد: هشام بن سالم از امام صادق(ع) نقل می کند که فرمود: «قائم(عج) قیام کند در حالی که پیمان، قرار و بیعتی با هیچ کس نداشته باشد(وامدار کسی نباشد)»3

    ب. حفظ امام عصر(عج)

    بررسی وضعیت سیاسی‌ـ اجتماعی هریک از امامان، ما را به این نکته رهنمون می‌کند که حاکمان غاصب هم‌دوره امامان،‌ چنان عرصه را بر فعالیت‌های تبلیغی شیعه تنگ کردند که حتی امام عسکری, پدر شریف امام عصر(ع)، نتوانست در طول عمر شریفش، به زیارت حج مشرف شود. بررسی سن امامان هنگام شهادت، گواه این مسأله است که خلفا, بقای خود را در از بین بردن آنان می دانستند. از این رو پیش از ولادت حضرت مهدی(عج)، خانه امام حسن عسکری(ع) و حتی زنان آن حضرت، چنان در کنترل جاسوسان معتمد خلیفه عباسی بود که به امر پروردگار، آثار حمل در مادر بزرگوار آن حضرت آشکار نبوده است. کلینی در کافی چندین حدیث در این‌باره ذکر می‌کند که یکی از آن‌ها چنین است: زراره می‌گوید: شنیدم امام صادق(ع) می‌فرمود: «برای آن جوان (یعنی امام مهدی(ع)) غیبتی است پیش از قیامش». زراره دلیلش را می‌پرسد؛ امام می فرماید: «بیم دارد ـ‌ و با دست خود به شکم مبارکش اشاره کرد ـ » یعنی برای حفظ جانش، غائب می‌شود.

    ج. آمادگی جهانیان

    قرآن کریم در آیه 30 سوره بقره هنگام نقل داستان خلقت حضرت آدم(ع)، اعتراض فرشتگان به خدا درباره آفریدن انسان را متذکر می شود: «به یاد‌آر آن‌گاه که خدا به فرشتگان گفت: من در زمین جانشینی خواهم گماشت. گفتند: آیا کسانی را خواهی گماشت که در زمین فساد کنند و خون ریزند؟ ... خدا فرمود:‌ من چیزی (از اسرار آفرینش بشر) را می‌دانم که شما نمی‌دانید».

    بی شک از ابتدای خلقت انسان، زمینِ سراسر خوبی، نیکی و پرستش خدا، آرزوی فرشتگان و انسان‌ها بوده است. حکومت واحد جهانی امام عصر(ع) دربردارنده همه خوبی‌ها و فضایل امت‌های پیشین است. هر خوبی،‌ کمال و نعمت بهشتی که قابلیت موجود شدن در زمین و عالم ماده را دارد، در آن دوره پدیدار می‌شود. از این رو گسترش و استقرار این حکومت، زمینه و آمادگی جهانی را لازم دارد (تا این جا بخشی از پاسخ پرسش سوم نیز روشن می‌شود ). از این روی در روایت‌ها مؤمنان ثابت قدم در هنگام غیبت، ستوده شده اند و عبادت هایشان، بهترین عبادت‌ها دانسته شده است.


    نظرات شما ()

  • داد از غم تنهایی

  • نویسنده : مهدوی:: 86/11/25:: 10:34 صبح

    ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی

    دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی

    دائم گل این بستان شاداب نمی ماند

    دریاب ضعیفان را  در وقت ناتوانی

    مشتاقی و مهجوری دور از تو چنانم کرد

    کز دست بخواهد شد پایاب شکیبایی

    ساقی چمن گل را بی روی تو رنگی نیست

    شمشاد و خرامان کن تا باغ بیارایی

    ای درد   توام درمان در بستر ناکامی

    وی یاد توام مونس در گوشه ی تنهایی

    حافظ شب هجران بوی خوش وصل آمد

    شادیت مبارک باد ای عاشق شیدایی


    نظرات شما ()

  • چشم انتظار

  • نویسنده : مهدوی:: 86/11/25:: 10:32 صبح

    از نو شکفت نرگس چشم انتظاری ام

    گل کرد خار خار شب بی قراری ام

    تا شد هزار پاره دل از یک نگاه تو

    دیدم هزار چشم در آیینه کاری ام

    گر من به شوق دیدنت  از خویش میروم

    از خویش میروم که تو با خود بیاری ام

    بود و نبود من همه از دست رفته است


    نظرات شما ()

  • ویژگی منتظر

  • نویسنده : مهدوی:: 86/11/24:: 10:55 عصر

    منتظر واقعى مهدى(عج)باید چندین خصوصیت داشته باشد:
    1- عمل به تکالیف دینى منتظر واقعى باید تمام وظایف دینى و احکام الهى را نجام دهد در مرحله اول نه یک واجب از او ترک شود و نه یک حرام از او صادر شود.
    2- محزون بودن به علت محروم بودن از زیارت آن وجود مبارک «عزیز علىّ ان ارى الخلق و لاترى و لا اسمع لک حسیسا و لا نجوى...؛بر من گران است که خلق را ببینم و تو دیده نشوى و سخن آشکار و پنهان تو را نشنوم»، (دعاى ندبه).
    3- انتظار فرج آن حضرت، در روایات متعدد داریم که در زمان غییبت امام زمان(ع) بهترین اعمال انتظار فرج است «سفینة البحار شیخ عباس قمى ماده نظر» اینجا نیاز به توضیح دارد که چرا بهترین اعمال انتظار فرج است. فرج؛ یعنى، نصرت و پیروزى و گشایش و مقصود نصرت و پیروزى حکومت عدل علوى بر حکومت‏هاى کفر و شرک و بى داد است پیروزى عدل گسترى که به رهبرى امام عصر(عج) تشکیل مى‏گردد بنابراین انتظار فرج یعنى انتظار تحقق یافتن این آرمان بزرگ و جهانى است و منتظر حقیقى کسى است که حقیقتا خواهان تشکیل چنین حکومتى باشد و این خواسته آن گاه جدى و راست است که شخص منتظر عامل به عدل و گریزان از ستم و تباهى باشد و گرنه انتظار فرج در حد یک ادعا و شعار بى محتوا باقى خواهد بود ازاین‏رو در روایات آمده است که انتظار فرج خود فرج است زیرا کسى که حقیقتا منتظر فرج و ظهور حجت خدا و تاسیس حکومت عدل گستر اوست زندگى خود را بر پایه عدل و داد استوار مى‏سازد و او انسانى است که حضور و غیبت امام در نحوه رفتار و سیر و سلوکش تفاوتى ندارد و قبل از تشکیل حکومت عدل او چنین حکومتى را در زندگى خود پایدار ساخته است بنابراین انتظار فرج حقیقى ریشه در معرفت به حق و عدل و ایمان و عشق به آن دارد و آثار آن نیز در عمل نمایان مى‏گردد و چنین حقیقت اصیل و عمیقى با لفظ و شعار به دست نمى‏آید و با بى‏تفاوتى و بى‏اعتنایى نسبت به مقدمات دینى و رسالت‏هاى انسانى در تعارض و تناقض است از این جا نادرستى یک تفسیر از انتظار فرج روشن مى‏شود زیرا بعضى بر این تصور خام هستند که انتظار فرج یعنى بى تفاوتى نسبت به آنچه در جوامع بشر مى‏گذرد و دست روى دست گذاشتن به امید اینکه امام زمان ظهور کند و آنها را اصلاح نماید. انتظار فرج تعهدآفرین و مسؤولیت‏ساز است و با بى‏تفاوتى و بى‏اعتنایى به سرنوشت بشر و حقیقت و فضلیت منافات دارد. انتظار فرج یعنى:
    الف) معرفت امام معصوم و عادل و پیشواى فضیلت.
    ب) ایمان به امامت و قیادت رهبرى الهى و عدالت پیشه.
    ج) عشق به عدالت وارزش‏هاى انسانى.
    ه) امید به آینده‏اى روشن و نوید بخش.
    ک) تلاش براى برقرارى حکومتى عدل پیشه و عدل گستر.
    ح) رعایت موازین و قوانین دینى و اخلاقى.
    خ) داشتن روحیه تعهد و مسؤولیت‏پذیرى.
    این انتظار فرج است که بهترین اعمال و بهترین عبادت است و چنین منتظرى، مقامى عالى دارد و هر گاه در زمان غیبت از دنیا برود به منزله کسانى است که پس از ظهور حضرت حجت(عج) زنده و تحت فرمان او در راه خدا جهاد مى‏کنند،
    4- دعا براى حفظ وجود مبارک آن حضرت و تعجیل در ظهور او مثل همان دعاى مشهور فرج و موارد دیگر.


    نظرات شما ()

  • مظهر آدینه

  • نویسنده : مهدوی:: 86/11/24:: 10:1 عصر

    ای کاش میشد تا این جمعه ها رنگ بوسه آفتاب بر کو ه های مغرب را نبینند.

     

    هر جمعه که به غروب می نگرم فقط حسرت آمدنت را حس می کنم نه خودت را.

     

    ای مظهر آدینه ام

    من عاشق دیرینه ام

    عشقت صفای سینه ام

    مهدی بیا، مهدی بیا

    دست من و دامان تو

    جان جهان قربان تو

    چشم من و احسان تو

    مهدی بیا، مهدی بیا

    ای دلبر دور از نظر

    ای شاهد بالا گوهر

    ای منتظر، ای منتظر

    مهدی بیا، مهدی بیا

    اندر سر راه تو من

    صبر و تعمل تا به کی

    هجرت تحمل تا به کی

    این غم تقبل تا به کی

    اندر سر راه تو من

    بنشسته ام با صد مهن

    ای صاحب عصر و زمن

    مهدی بیا، مهدی بیا

    ای سید و سالار من

    ای حجت دادر من

    ای رهبر غمخوار من

    مهدی بیا، مهدی بیا

     

    یا اباصالح المهدی بارها از غم دوری تو ناله سر دادم و بارها اشک ریختم. ولی این بار متفاوت است.

     

    این بار دلشکسته تر از قبل به سراغت آمده ام و اشک می ریزم. اگر دفعه های گذشته اشک هایم را به پای گناهم حساب کردی ولی تو را به جدت این بار به پای دوریت حساب کن...

     

    بارها تهمت خرافاتی بودن و عقب مانده بودن را به جان خریدم. و این بار به همه ی آنها می گویم آری من عقب مانده ام.

     

    آری به خدا عقب مانده ام. اگر شماها به این انتظار، عقب ماندگی و خرافاتی بودن می گویید آری من عقب مانده ترین عقب مانده ها هستم.

     

    تمام مشکلات را با خوشحالی بر دوش گرفته تا شاید روزی با آمدنت تمام این مشکلات را با دستان مبارک خود از روی دوش این بنده ات برداری.

     

    گل همیشه بهارم

    نوای نای نیستان

    ضمیر روشن باران

    خدا کند که بیآیی

     

     

    ولی آقا دیگر کی خواهی آمد...

     


    نظرات شما ()

    <      1   2      

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ