http://i8.tinypic.com/85bc5er.gif ویژگی منتظر - بیا مهدی با ترنم باران...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرهیزگارى سر خلقهاست . [نهج البلاغه]
بیا مهدی با ترنم باران...
 RSS 
 Atom 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 19786
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 9
........... درباره خودم ...........
بیا مهدی با ترنم باران...
مهدوی

........... لوگوی خودم ...........
بیا مهدی با ترنم باران...
........ پیوندهای روزانه........
مظهر آدینه [77]
[آرشیو(1)]


............. بایگانی.............
زمستان 1386

........... دوستان من ...........
...

......... لوگوی دوستان من .........












............. اشتراک.............
  ........... طراح قالب...........


  • ویژگی منتظر

  • نویسنده : مهدوی:: 86/11/24:: 10:55 عصر

    منتظر واقعى مهدى(عج)باید چندین خصوصیت داشته باشد:
    1- عمل به تکالیف دینى منتظر واقعى باید تمام وظایف دینى و احکام الهى را نجام دهد در مرحله اول نه یک واجب از او ترک شود و نه یک حرام از او صادر شود.
    2- محزون بودن به علت محروم بودن از زیارت آن وجود مبارک «عزیز علىّ ان ارى الخلق و لاترى و لا اسمع لک حسیسا و لا نجوى...؛بر من گران است که خلق را ببینم و تو دیده نشوى و سخن آشکار و پنهان تو را نشنوم»، (دعاى ندبه).
    3- انتظار فرج آن حضرت، در روایات متعدد داریم که در زمان غییبت امام زمان(ع) بهترین اعمال انتظار فرج است «سفینة البحار شیخ عباس قمى ماده نظر» اینجا نیاز به توضیح دارد که چرا بهترین اعمال انتظار فرج است. فرج؛ یعنى، نصرت و پیروزى و گشایش و مقصود نصرت و پیروزى حکومت عدل علوى بر حکومت‏هاى کفر و شرک و بى داد است پیروزى عدل گسترى که به رهبرى امام عصر(عج) تشکیل مى‏گردد بنابراین انتظار فرج یعنى انتظار تحقق یافتن این آرمان بزرگ و جهانى است و منتظر حقیقى کسى است که حقیقتا خواهان تشکیل چنین حکومتى باشد و این خواسته آن گاه جدى و راست است که شخص منتظر عامل به عدل و گریزان از ستم و تباهى باشد و گرنه انتظار فرج در حد یک ادعا و شعار بى محتوا باقى خواهد بود ازاین‏رو در روایات آمده است که انتظار فرج خود فرج است زیرا کسى که حقیقتا منتظر فرج و ظهور حجت خدا و تاسیس حکومت عدل گستر اوست زندگى خود را بر پایه عدل و داد استوار مى‏سازد و او انسانى است که حضور و غیبت امام در نحوه رفتار و سیر و سلوکش تفاوتى ندارد و قبل از تشکیل حکومت عدل او چنین حکومتى را در زندگى خود پایدار ساخته است بنابراین انتظار فرج حقیقى ریشه در معرفت به حق و عدل و ایمان و عشق به آن دارد و آثار آن نیز در عمل نمایان مى‏گردد و چنین حقیقت اصیل و عمیقى با لفظ و شعار به دست نمى‏آید و با بى‏تفاوتى و بى‏اعتنایى نسبت به مقدمات دینى و رسالت‏هاى انسانى در تعارض و تناقض است از این جا نادرستى یک تفسیر از انتظار فرج روشن مى‏شود زیرا بعضى بر این تصور خام هستند که انتظار فرج یعنى بى تفاوتى نسبت به آنچه در جوامع بشر مى‏گذرد و دست روى دست گذاشتن به امید اینکه امام زمان ظهور کند و آنها را اصلاح نماید. انتظار فرج تعهدآفرین و مسؤولیت‏ساز است و با بى‏تفاوتى و بى‏اعتنایى به سرنوشت بشر و حقیقت و فضلیت منافات دارد. انتظار فرج یعنى:
    الف) معرفت امام معصوم و عادل و پیشواى فضیلت.
    ب) ایمان به امامت و قیادت رهبرى الهى و عدالت پیشه.
    ج) عشق به عدالت وارزش‏هاى انسانى.
    ه) امید به آینده‏اى روشن و نوید بخش.
    ک) تلاش براى برقرارى حکومتى عدل پیشه و عدل گستر.
    ح) رعایت موازین و قوانین دینى و اخلاقى.
    خ) داشتن روحیه تعهد و مسؤولیت‏پذیرى.
    این انتظار فرج است که بهترین اعمال و بهترین عبادت است و چنین منتظرى، مقامى عالى دارد و هر گاه در زمان غیبت از دنیا برود به منزله کسانى است که پس از ظهور حضرت حجت(عج) زنده و تحت فرمان او در راه خدا جهاد مى‏کنند،
    4- دعا براى حفظ وجود مبارک آن حضرت و تعجیل در ظهور او مثل همان دعاى مشهور فرج و موارد دیگر.


    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ